اموزش معامله گری فارکس و انس جهانی

فارکس بزرگترین بازار مالی دنیاست،پتانسیل زیادی برا سرمایه گذاری داره،طبیعتا ریسک های زیادی هم میتونه داشته باشه،ما رو زیانهامون متمرکز هستیم

اموزش معامله گری فارکس و انس جهانی

فارکس بزرگترین بازار مالی دنیاست،پتانسیل زیادی برا سرمایه گذاری داره،طبیعتا ریسک های زیادی هم میتونه داشته باشه،ما رو زیانهامون متمرکز هستیم

  • ۰
  • ۰

 کفی طبی چیست ؟

خیلی از افراد در طول حیاتشان با دردهای شدیدی در ناحیه ی کف پا مواجه می شوند ،از دید علمی ،می تواند دلایل مختلفی داشته باشد(مثلا مشکلات عروقی )اما به صورت کلی ،معمولا منشا این نوع دردها به صورت مشخص همان نواحی کف پا هستند،اکثر افراد مبتلا به نوع از عارضه ها ،معمولا از کفش های غیر طبی و اصطلاحا ،بازاری استفاده میکنند و خب این مدل از کفش ها در کنار ظاهر زیباشون ،مشکلات بعضا شدیدی رو هم برا افراد ایجاد میکنند،ما در این مقاله در مورد کفی طبی به عنوان یکی از مهمترین راهکارها ،جهت حل این معضل سخن خواهیم گفت و در ادامه این نکته را متذکر می شویم که امروزه کفش های طبی با کفی های درمانی ومناسب ،از لحاظ ظاهری دچار پیشرفت های زیادی شده اند و آن مشکل قدیمی مربوط به ظاهر نه چندان مشتری پسند آنها نیز تا حد خوبی ،حل شده است و در موارد زیادی ،کفش های طبی کلینیک فاخر در مشهد مقدس،از نمونه های غیر طبی خود زیباتر طراحی شده اند،حالا بریم یک مقدار در مورد ویژگی ها و مزیت های رقابتی کفی طبی و مسایل مربوط به آن صحبت کنیم.

 

 

از نظر ماهیت، کفی طبی در واقع یک ارتز یا محصول کمکی است که برای اصلاح مشکلات پا از جمله،  احساس درد کف پا ،خار پاشنه،میخچه،کف پای صاف  و... بدون نیاز به انجام جراحی و درمان دارویی مورد استفاده قرار می‌گیرد. مکانیسم درمانی این محصول به این صورت است که با توزیع فشار از یک نقطه به سایر نقاط پا در کاهش درد و تسکین علائم بسیاری از بیماری‌های مربوط به فیزیک پا از جمله در بیماران دیابتی، کف پای صاف، خار پاشنه، میخچه، ناهنجاری انگشتان و ... در افراد کودک و بزرگسال کمک می‌کند.

کفی طبی

در حال حاضر کفی‌های طبی به صورت آماده نیز در بازار موجود هستند، اما منظور از کفی طبی در مقاله ما، کفی است که به صورت اختصاصی برای فرد بیمار و با توجه به ویژگی‌ها و فیزیک پای او منحصرا برای استفاده شخص تولید می‌شود و برای درمان، تصحیح و محافظت از پا و کف پا به کار می‌روند.

در ادامه به بعضی از بیماری‌هایی که با استفاده از کفی و کفش طبی بهبود پیدا می‌کنند اشاره شده است:

  1. پاشنه درد
  2. خار پاشنه
  3. التهاب فاشیای پلانتار (لیگامان بلند و نازک در ناحیه کف پا و درد کف پا)
  4. درد ناشی از گودی بیش از حد کف پا
  5. صافی کف پا
  6. پروناسیون شدید
  7. التهاب تاندون آشیل
  8. زانودرد
  9. کمردرد
  10. دیابت
  11. درد ساق پا
     

انواع کفی طبی

شاید دانستن این مطلب برای شما جالب باشد که کفی‌های طبی بر اساس عارضه‌ای که مورد استفاده قرار می‌گیرند دارای انواع گوناگونی هستند، کفی‌های طبی با توجی به نقشی که در درمان دارند به انواع زیر تقسیم می‌شوند:

کفی طبی کف پای صاف

این محصول، مخصوص افرادی ساخته می‌شود که به صورت مادرزادی از صافی کف پا رنج می‌برند، صافی کف پا باعث مشکلات زیادی از جمله درد مفاصل، مشکلات ستون فقرات و درد پا می‌شود، این عارضه به ویژه در افراد با وزن بالا، سن بالا و بیماران دیابتی بیشتر آزاردهنده است. کفی‌های طبی مورد استفاده برای این افراد از جنس فوم نیمه سخت ساخته می‌شود که قابلیت تحمل فشار زیادی را دارا است. این امتیاز باعث اعمال نیروی اصلاحی به ویژه در کودکان و نوجوانان می‌شود.

کفی طبی پای صاف

کفی طبی دیابتی

بیماری دیابت تبعات گسترده‌ای که دارد یکی از آنها تاثیر روی مکانیسم عملکردی عصبی و عروقی پا است. یکی از راه‌های درمان و پیشگیری از عوارض دیابت استفاده از کفی طبی است. کفی مناسب برای افراد دیابتی باعث جلوگیری از فشار و نیروهای برشی وارد شده به پا و جلوگیری از آسیب دیدگی در این قسمت از پاها می‌شود، همچنین طراحی خاص و جنس نرم این کفی باعث محافظت پا و عدم تحریک زخم‎های حاصل از دیابت شده و به بهبود زخم‎ها کمک می‌کند.

کفی طبی دیابتی

کفی طبی قوس بلند پا

افزایش قوس طولی کف پا باعث ایجاد درد شدید در افراد می‌شود، این عارضه می‌تواند در بلند مدت به کوتاه شدن طول پا، انحراف مچ پا، تغییر شکل انگشتان، عدم تعادل در راه رفتن و ایستادن و خشکی مفاصل شود. برای کاهش عوارض این ناهنجاری کفی طبی با استفاده از اسکن سه بعدی از پای بیمار تهیه می‌شود که این امر اثربخشی کفی‎ها را چندین برابر می‌کند.

کفی طبی ژله ای

کفی طبی خار پاشنه

خار پاشنه عارضه‌ای است که باعث ایجاد یک زائده استخوانی در قسمت پاشنه پا می‌شود. این عارضه بسیار دردناک است و می‌تواند به مرور باعث تغییر الگوی راه رفتن، آسیب دیدگی پاها، زانوها، باسن و پشت به دلیل تغییر الگوی ایستادن و راه رفتن و در برخی موارد حتی پارگی رباط پلانتار شود.

کفی طبی خار پاشنه

کفی طبی خار پاشنه از فوم نرم تهیه می‌شود که باعث کاهش فشار روی استخوان کاریکانوس می‌شود، در صورت استفاده صحیح و مداوم کفی طبی مخصوص خار پاشنه و انجام نرمش‌های مربوط به درمان می‎توان به کاهش درد و در درازمدت به بهبودی کامل امید داشت.

ویژگی‌های منحصر به فرد کفی آن چیست؟

برای این که بتوان یک کفی کفش را کفی طبی نامید باید دارای ویژگی‌های خاصی باشد. در این بخش سعی می‌کنیم برخی ویژگی‌های مهم کفی‌های طبی را مرور کنیم.

- محصول مناسب باید با توجه به شرایط اختصاصی هر بیمار تجویز شود و بهترین شکل آن تولید کفی طبی با استفاده از اسکن سه بعدی پا و بررسی فیزیک پای بیمار است.

- کفی باید از استحکام و دوام مناسب برخوردار باشد، در شرایط استانداردی تولید شده باشد و بتواند نقش درمانی خود را به خوبی ایفا کند. کیفیت مواد به کار رفته و تکنولوژی ساخت از جمله مواردی است که کارایی کفی طبی را تضمین می‌کند.

- کفی کفش ارتوپدی باید توسط پزشک ارتوپد و با توجه به مشکلات شخص بیمار و بعد از بررسی‌ها و معاینات دقیق پزشکی تجویز شود.

چه کسانی باید از این محصول ارتوپدی استفاده کنند؟

دامنه مصرف کنندگان این ارتز گسترده است، کسانی که درد پاشنه پا، قوس پا، صافی کف پا، درد و خستگی مزمن پا، تورم عصب، آرتریت، التهاب تاندون، پیچ خوردگی قوزک، اختلاف طول پا، دفورمیتی پا، درد زانو، کمر یا مفصل ران دارند از جمله کاندیداهای استفاده از این محصول هستند.

مراحل ساخت :

ابتدا متخصص ارتوپد شرایط بیمار را بررسی می‌کند، معاینات دقیق شکل ظاهر بیمار به علاوه شرح حالی که او از مشکلات و سبک زندگی خود بیان می کند نشان می‌دهد که مشکل اصلی چیست و بعد از آن اقدام برای ساخت کفی مناسب با مشکل فرد آغاز می‌شود. در ابتدا یک اسکن سه بعدی از کف پای بیمار تهیه می‌شود، قالب پا نیز در شرایط بدون تحمل وزن بیمار گرفته می‌شود، معمولا این کار با باند گچی انجام می‌گیرد.

کفی طبی با اسکن سه بعدی

به این ترتیب پزشک می‌تواند یک کفی و یک کفش مناسب با مشکل پای بیمار طراحی کرده و آن را با توجه به شرایط ظاهری مورد نظر شخص برای وی تهیه کنند. کفی طبی ممکن است به صورت کامل در کفش قرار گیرد یا به شکل نیم تخت، پاشنه یا جلوی پا با توجه به مشکل بیمار به شکل متحرک برای استفاده در انواع کفش برای او ساخته شود.

انتخاب یک کفی مناسب از بین انواع بسیار متنوع موجود در بازار می‌تواند باعث سردرگمی اشخاص شود. موارد زیر راهنمایی‌های متخصصان پا برای یافتن مناسب‌ترین کفی‌ها برای رفع نیازهایتان هستند:

  • وضعیت سلامتتان را در نظر بگیرید. آیا دیابت دارید؟ یا دچار مشکلات گردش خون هستید؟ معمولاً در چنین شرایطی یک کفی بدون نسخه گزینه مناسبی نیست. دیابت یا مشکلات گردش خون خطر بروز زخم‌ و عفونت را بالا می‌برند، برای همین باید به یک متخصص پا مراجعه کنید. او به شما کمک می‌کند راه‌حلی را انتخاب کنید که باعث بیشتر شدن مشکلاتتان نشود.
  • هدفتان را در نظر داشته باشید. آیا قصد دارید در یک مسابقه دو ماراتن شرکت کنید یا فقط می‌خواهید در کفش‌های کارتان تکیه‌گاهی برای قوس کف پایتان ایجاد کنید؟ به دنبال محصولی متناسب با فعالیت مورد نظرتان باشد.
  • هنگام تهیه کفی، کفش‌های مورد نظر را هم با خودتان ببرید. یک کفی، برای مؤثر بودن می‌بایست درست داخل کفش جا بگیرد. پس کفش‌های ورزشی، مجلسی یا کارتان (یا هر کفشی که قصد دارید با کفی‌ها به بپوشید) را با خود ببرید. به دنبال کفی‌هایی باشید که متناسب با فرم داخلی کفش‌هایتان باشند.
  • آن‌ها را امتحان کنید. اگر مقدور است آن‌ها را در کفش‌هایتان قرار داده و امتحان کنید. کمی با آن‌ها راه بروید. چه حسی به شما می‌دهند؟ فکر نکنید که احساس فشار با پوشیدن مداوم کفی‌ها از بین می‌رود. (اگر نمی‌توانید کفی‌ها را در فروشگاه امتحان کنید، ببینید رویه عودت کالا در آن فروشگاه به چه شکل است و رسید را هم نگه دارید).

چارت تشخیص


چارت زیر نشان می‌دهد که کدام کفش‌ها و کفی‌های طبی معمولاً برای عارضه‌های مختلف پا توصیه می‌شوند. همچنین، قبل از خریدن یا استفاده از کفش‌ها یا کف‌های طبی با یک پزشک مشورت کنید، زیرا اگر کفش یا کفی نامناسبی را انتخاب کنید، ممکن است مکانیک راه رفتنتان تغییر کرده و مشکلاتتان به جای درمان شدن بیشتر شوند.

تشخیص کفش و کفی طبی کفش توصیه شده
بونیون و/یا بونیونت کفش‌هایی با پنجه پهن؛ کفش‌های کشی نرم با رویه یکپارچه؛ پد محافظ بونیون
میخچه‌ پا و کال‌ها اگر رو یا بین انگشتان پا قرار داشته باشند استفاده از جدا کننده انگشتان پا مفید خواهد بود.
افزایش قوس کف پای انعطاف‌ناپذیر (Cavus foot) کفی‌های بالشتکی نرم برای توزیع یکنواخت فشار
صافی کف پا (بزرگسالان) اگر درد یا علائمی وجود ندارد به هیچ‌گونه وسایل طبی نیاز نیست. اگر درد یا ناراحتی وجود دارد، یک کفی نیمه سفت یا کفی مخصوص قوس کف پا، گوه داخلی پاشنه یا پشتی کفش گسترده (که پشت پا را کامل می‌پوشاند) مفید خواهد بود.
صافی کف پا (کودکان) هیچ‌گونه درمانی با کفش و کفی طبی ذکر نشده. اکثر نوزادان کف پای صاف دارند، که در 97% از موارد در حین رشد رفع می‌شود.
شست خشک (هالوکس ریجیدوس) کفی پیش‌ساخته سفت، کفی‌های مخصوص عارضه مورتون نوروما، یا کفش‌های گهواره‌ای
انگشت پای چکشی یا چنگالی کفش‌هایی با عرض و ارتفاع زیاد در ناحیه پنجه برای جا شدن بدشکلی در کفش؛ تکیه‌گاه پنجه پا
درد جلو و کف پا (متاتارسالژیا) کفش‌های پهن، قرار دادن پدها یا مفتول‌هایی زیر استخوان‌های جلوی پا (متاتارسال‌ها)
بدشکلی اندام تحتانی ارتز با تماس کامل با طراحی سفارشی
مورتون نوروما کفش‌هایی با پنجه پهن، قرار دادن پد متاتارسال روی نوروما (تومور خوش‌خیم عصبی)
زخم‌های نوروپاتیک (مثل زخم‌های دیابتی) ارتز بالشتک‌دار با تماس کامل، کفش‌های دارای عمق بیشتر یا سفارشی، کفش‌های گهواره‌ای برای کاهش فشار وارد بر مچ پا
فاسئیت پلانتار (درد پا یا درد پاشنه) کفی پاشنه پیش ساخته از جنس سیلیکون، لاستیک یا نمد
زانوی دوندگان کفی طبی ورزشی ( کفی ورزشی فوتبالی ) پیش‌ساخته نرم با تماس کامل برای کاهش فشار و چرخش مچ پا به داخل (پرونیشن؛ کف پای صاف)

کلام آخر

استفاده از کفی طبی در درازمدت منجر به بهبود کامل یا کاهش عوارض ناشی از مشکلات پا در فرد بیمار می‎شود و یک درمان بسیار موثر در اکثر مشکلات پا به ویژه در شرایطی که بیمار نیازی به جراحی یا درمان‎های دارویی ندارد می‌شود.

منبع:درد کف پا و بهترین راهکارهای خلاصی از آن - کلینیک تخصصی ارتوپدی فنی فاخر (fakherclinic.com)

  • ۹۹/۱۱/۱۱
  • حسن کاملی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی